lørdag 29. august 2015

Bedriftsjogg og fjelltur i myra.

Noe av det jeg liker minst når jeg løper er å bli våt på beina. Blir jeg sølete også, så er det pyton!
Neste lørdag skal jeg løpe 43 km i Telemarks tøffaste og da garanterer arrangøren at jeg blir våt på beina. Flere kilometer med myr byr de på...
Denne uka har jeg trent på myr, søle og våte bein og det kommer på slutten av denne bloggen.

Her er alle tre etter at Åse og Kemo kom i mål.
Uka startet fint med deltagelse i Bedriftsidrettslagets gratisløp i Hjertås her i Sandefjord.
Etter en vårsesong med mager deltagelse inviterte de til gratisløp og godt over 100 stilte til start.
Sist vi løp i Hjertås var vi 2 som stilte opp i øsende regnvær.
Denne gangen ble det løpefest med god stemning. Jeg hadde fått med fruen og en av ballongkundene våre, Ken-Morten Sørensen. Kemo og Åse gikk 4,5 km mens jeg løp 9.
For meg var dette den første raske økten etter Hof 7 Toppers for 2 uker siden.
Tiden på 47:48 er jeg strålende fornøyd med.

Onsdag er ofte langkjøring for meg og denne turen ble en herlig tur i silregn. Deilig å trene på løping i drittvær også :) Stemningsfull løping langs bugnende kornåkre er flott. Brukbare bildemotiver blir det også.
Nesten 16 km i greit langkjøringstempo (6:33) passer meg utmerket og det smakte ekstra godt med en varm dusj etter turen.
75 km i Hof 7 Topper var en belastning for kroppen og jeg har vært veldig bevisst på å ta det med ro etterpå. Det har vært lurt, for nå kjennes bein og kropp veldig bra. Ingen "vondter" og jeg gleder meg til neste løp.

Myr og søle. Våte bein...
Om nøyaktig en uke skal jeg løpe 43 km i Telemarks Tøffaste. Jeg er en pingle når det gjelder å løpe i myr og å bli sølete og våt på beina. Bratte stigninger og utforbakker på teknisk sti er heller ikke noe jeg liker.
Tren på det du er dårlig på, heter det. Det gjorde jeg i dag i Raulandsfjella.

Jeg er så heldig at familien har hytte i Lognvik i Rauland og der byr terrenget på myr, søle og bratte bakker. Særlig når det har regnet litt ekstra.
8 km med bakker, myr, tekniske stier, søle og nydelig fjellterreng ble dagens treningsøkt.
Nå gleder jeg meg til neste ukes bakker, myrer og stier rundt Treungen :)
Jeg er glad i å ta bilder når jeg løper og dette er noe av det jeg opplevde i dag:

Kraftig stigning oppover mot den første myra.

Klar for myrløping.

Vått og flott :)

Yess! Våt og sølete. Dette blir bra.

"Votten" har vært mål for mange skiturer. I dag som løpermål. Turen gikk videre innover på fjellet her i dag.


Det var stusselig med molter, men vi plukket 2 kg med blåbær rundt hytta :)

Det går mot høst....
Neste helg venter Telemarks Tøffaste.
Rapport med masse bilder følger om en ukes tid. Det blir stas!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar