lørdag 10. mars 2012

43 dager igjen - Strålende vårvær i Sandefjord

Fornøyd lørdagsløper!
Dagens langkjøring på 3 timer ble en vårlig og flott opplevelse. Jeg var i gang rett etter kl. 9 og det var litt overskyet. Ganske snart forsvant skyene og sola kom fram. Da var det godt med solbriller.
Med Ni-timen på øret (for en gangs skyld), gikk det unna med kilometrene. En langkjøring som dette i Marius Bakkens program består av en fin blanding av løp og gange. Denne gangen ca 70% rolig løp og 30% gange. Ikke så lett å holde når formen kjennes bra og sola varmer. Hovedsaken er at kroppen skal vendes til å holde seg i gang i lang tid.
Også viktig for å unngå skader.
Det er lett å trå til litt for mye når iveren tar overhånd og da blir det fort en strekk og dermed en strek i regningen for videre trening.

Et ekstra vårtegn i dag var å se vipa og lerka i full vigør over jordene.
Totalt ble det 27,77 km i dag.

Det er en del dager siden jeg skrev noe her, men det betyr ikke at det har vært uker uten trening. Jeg er helt i rute før London Maraton og har fulgt alle treningene helt slavisk.

Totalt loggførte jeg 234 km på 24 timer og 34 minutter i løpet av februar. Da har jeg ikke tatt med et par lange skiturer.

Første uken i mars var jeg på klovnejobb i Tyskland og fikk noen flotte økter i to av Ludwigshafens parker. En av øktene var testløp på 10 km for å sjekke hvordan jeg ligger an. Resultatet var svært oppløftende med ny personlig rekord på 36:28. Ekstra gøy var det at dette ikke skjedde i konkurranse med pes fra andre løpere.

Nå venter 3 uker med tøff trening og laaange turer før nedtrapping de siste 3 ukene fram til 22. april.
Jeg gleder meg!
På veien mot London!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar