søndag 19. februar 2012

63 dager igjen - lang skitur

197 km trening i februar,- så langt :o)


En ny treningsuke er over og 7t 15 min har gått med til fysisk aktivitet denne uken. Det er jeg godt fornøyd med. 

Så langt i februar har jeg trent 20t 28 min.

Denne uken har jeg brukt på 2 intervalløkter, en rolig tur på 1t og en 5 km test. Testen gjorde jeg på tredemølla på E2 og de 5000 meterne ble tilbakelagt på 23 minutter og 25 sekunder. Greit nok :o)
Spesielt med tanke på at de siste dagene før testen bestod av 25 km langkjøring på lørdag, 33,7 km på ski på søndag og intervalltrening på mandag.
Ikke den beste oppkjøringen mot et testløp. Derfor er jeg godt fornøyd.
På grunnlag av tiden har McMillans Løpekalkulator regnet ut at det er realistisk for meg å klare neste maraton på 3:48:17.
Det lover godt.

I tillegg til løpeturene ble det tid til en ny skitur i dag. Jeg dro til Vindfjelltunet for å prøve meg på begynnelsen av Vindfjelløpets løype. Løpet starter fra Viddaseter som ligger 7 km fra Vindfjelltunet. Disse 7 km hadde mye stigning og harde løyper. Når jeg kom til Viddaseter var løypene mye bedre og turen inn til Åmrå på ca 7 km gikk veldig bra. Nydelig vær og masse folk i løypene. På Åmrå har Røde kors en hytte der de serverer vafler og andre godsaker. Der ble det en hyggelig rast sammen med haugevis av skiløpere i alle aldre.

En fin avslutning på en fin treningsuke.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar