lørdag 25. februar 2017

60 tusen - 60 mil - 60 år



Nå har det gått to måneder og jeg har kommet godt i gang med innsamlingen min i anledning av at jeg snart fyller 60 år. 31 499 kroner har kommet inn til og med lørdag 25. februar.
  • Jeg skal samle inn 60 000 kroner til Barn i Sentrum, Barnekreftforeningen, i 2017
  • Jeg skal løpe 60 mil i konkurranser i maraton og ultraløp
  • Jeg skal fylle 60 år
Det er årets 3 store mål.

En halvgammel gubbe med løpetid

Det er viktig å ta vare på en halvgammel skrott og jeg har fått meg løpecoach.
Sondre Amdahl er en av verdens beste ultraløpere og han er en meget god trener og coach for løpere på alle nivåer. Også for en stolt baktroppsløper som meg.
Sondre Amdahl
Han lager treningsprogram for meg og tilpasser ukeprogrammet mitt og justerer det hele tiden etter form og løpsplaner. Vi treffes på Skype omtrent hver 14. dag og diskuterer hvordan opplegget fungerer.
Jeg har fulgt programmet siden 9. januar og har merket stor fremgang allerede. 4-5 økter hver uke med litt intervall, noen helt rolige økter og gjerne 2 langturer i helgen, skal gi meg et godt og trygt grunnlag for å klare alle de 60 milene jeg har satt som mål.

Løpsprogrammet mitt

Jeg har vært utrolig heldig og har fått sponset deltagelse i mange løp. Det blir tøft, det blir vondt og det blir ikke noe sammenlignet med det alle som får kreft må gjennomgå.
Derfor skal jeg gjennomføre dette.

Her er løpene som står på programmet:
  • Löplabbets PåskeHareMaraton (42 km) fra Löplabbets butikk på Ski til Löplabbet i Sandvika, 11.april.
    Löplabbet har generøst bestemt at overskuddet fra løpet skal gå til innsamlingen min.
    Du kan lese mer om løpet og melde deg på her.
    Jeg skal løpe i Baktruppen som støtte for de som bruker lengst tid og kanskje vil prøve seg på maraton for første gang.
  • KRSUltra 60 er et ultraløp i Kristiansand 22. april.
    60 km i traktene rundt Kristiansand blir den første skikkelige utfordringen for meg.
    KRSUltra
  • Ecotrail Oslo (80 km) 20. mai
    Dette løpet har jeg vært med på 2 ganger og blir naturligvis med for tredje gang i år.
    Ecotrail har gitt meg 120 gratis startplasser på 10 km som jeg kan selge i forbindelse med innsamlingen. Gir du 500 kroner til innsamlingen og merker bidraget med Ecotrail, får du gratis startplass på 10 km. Send meg en epost (petter@ballonger.no) og du får en rabattkode fra meg.
    Det er fortsatt mange plasser igjen, så det er bare å trå til!
    Ecotrail Oslo 2017
  • Xreid Norway Fjordruta (126 km) 30. juni - 2. juli
    En ekstrem utfordring på Fjordruta rett nord for Kristiansund
    Xreid
  • Hof 5-topper (46 km) 12. august
    Trivelig løp i Hof i Vestfold.
    Hof Toppers
  • Telemarks Tøffaste (81 km) 2. september. NM!
    Et supert løp i fantastisk Telemarksnatur. Jeg løp den lengste distansen i fjor og blir med igjen i år. Denne gangen er det faktisk NM i alle aldersklasser. Det blir spennende!
    Telemarks Tøffaste
  • Risør Konvoi Maraton (42 km). 8. oktober
    Her håper jeg å få sponset deltagerplass og jeg kommer til å løpe uansett :)
    Risør er Åses sommerby og vi tar turen dit igjen. Et herlig løp.
    Hvis noen fra Risør leser dette så er det bare å ta kontakt med meg om startplass :)
  • Backyard Ultra by Fjellsport.no (50 miles = 80,46 km)
    Et morsomt løp i Sandefjord. En runde på drøye 6,7 km skal tilbakelegges 12 ganger.
    Ny start hver time.
    Backyard Ultra
  • Bislett 24 timer 25.-26. november (mål: 120 km) NM i 24-timers løp
    En ekstrem utfordring og jeg skal gjennomføre på en eller annen måte.
    Bislett 24 timer
  • Löplabbets Ribbemaraton 27. desember fra Löplabbet i Sandvika til Löplabbet Ski. (42 km)
Totalt blir dette mer enn 700 km...
Baktruppen i Ribbemaraton 2016.

Treningsåret så langt

Januar: 20 timer - 17 økter - 179 km
Februar: 25 timer - 17 økter - 226 km

Vil du gi et bidrag til innsamlingen?
Det kan du gjøre HER :)

Supre bidragsytere

En stor takk til alle som har bidratt til innsamlingen så langt.
Det er mange løpere som har lovet å gi en sum for hver kilometer de løper i hele 2017.
Monika (bonusdatter) har lovet å gi en %-del av bonusen hun får i jobben sin.
Even Nedberg har utfordret broren sin til å løpe 10 km i Ecotrail og har inngått et veddemål som ender med at en av de to må gi 1000 kroner til innsamlingen.
Fantastisk!
Jeg vet også at flere påfunn venter og gleder meg til å se hva som skjer de neste 10 månedene.

Ny rapport kommer om en måneds tid.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar