søndag 8. januar 2012

Mørketidsløpet - Halvmaraton

1 time 46 minutter og 5 sekunder = personlig rekord på halvmaraton.


Fornøyd og godt innpakket i
varmefolie etter løpet
På dagen 15 uker før London Maraton løp jeg halvmaraton i Tromsø på glatte veier og gangstier. Løypa var flott markert med fakkelbokser i ettermiddagsmørket. Noen få minusgrader, så godt som vindstille og et par lete snøfnugg i lufta gjorde at forholdene var helt perfekte.


Løpet hadde 3 distanser 5km - 10km og halvmaraton. Totalt 830 deltagere. På halvmaraton stilte 215 mannfolk og jeg ble nr. 97. I klassen 50-59 år var det 31 som fullførte og jeg ble nummer 12. Veldig bra og veldig gøy.


Jeg klarte å holde et ganske jevnt tempo rett rundt 5 minutter pr. kilometer. Jeg hadde selskap av en litt plagsom stein i den ene skoen i 10 kilometer. De siste 4-5 km gikk det en del oppover og det gjorde kilometertiden også. Likevel klarte jeg å presse meg greit slik at sluttiden ble veldig bra.


Nå på søndag kjennes beina greie ut. Litt stiv og støl, men annet er ikke å regne med. Neste uke blir det restitusjon før jeg begynner på treningsprogrammet mot London Maraton. Ekstra behagelig blir det å være noen dager i Kuala Lumpur på klovnejobb (www.melvintix.no). Blir deilig med rolige løpeturer i 28 varmegrader. Fin restitusjon.


Du kan se flere detaljer om løpet mitt på linken under.


Mørketidsløpet


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar