fredag 27. januar 2012

86 dager igjen - Flott intervalløkt i dag

3 treningsøkter har det blitt de siste dagene. På tirsdag hadde jeg en rolig løpetur på 35 minutter (sone 1) og deretter styrketreningsøkt - Kinesis, på e2. Kinesis er en super treningsform og jeg trives godt med den. Søk på Kinesis på YouTube om du er interessert i å se mer om denne treningsformen.


Langkjøring på tredemølle = onsdag
150 minutter (2t 30min) på tredemølle høres kjedelig ut. OG det er kjedelig :o) Jeg hadde selskap av musikk på mobilen og sammen med Mnozil Brass (mine brassvenner vet hva dette er) ble det faktisk ganske artig. Økten jeg hadde var 70% løp og 30% gange. Hovedtanken er å trene på og holde kroppen i aktivitet i lang tid. Kroppen skal tilvendes å være i bevegelse i 4 timer som er litt lenger enn jeg skal bruke på maraton i London. Det var deilig å løpe inne når det var glatt ute. Godt og varmt var det også.


I dag var det tøff intervalltrening:



15 intervaller a 3 minutter med 2 minutter pause mellom hvert intervall. Et intervall i sone 3 og neste intervall i sone 4. Et under MaxO2 og et over. Hvorfor? For å få fart i blodpumpa og for å venne kroppen til vekslende tempo som kan oppstå i  et maratonløp. Hastigheten min i intervallene var 12,5-12,6 i de "langsomme" og 13,6-14,0 i de raske. Måltempo i London vil ligge et sted mellom  11,35 km/t og 10,75 km/t. Da kommer jeg i mål litt raskere enn i Oslo.

Det er drømmen. Målet er å ha det gøy!

Nå blir det noen dager treningspause. Kanskje en rolig tur på ergometersykkelen på søndag kveld.
På onsdag i neste uke skal jeg testes på e2 helse
MaxO2 og laktattest. 
Jeg skal finne ut hvordan jeg bør ligge i treningsintensitet for ikke å kjøre kroppen for hardt. En "gammel" mann skal ikke ta unødige sjanser.

Nå venter 2 dager med ballongseminar i Ballongbutikken. Det blir gøy.

God helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar