lørdag 19. september 2015

Altra, Ballongkongress og lading av batterier

Det har vært hektiske dager etter Telemarks Tøffaste og det har derfor blitt liten tid til trening.
Egentlig ganske greit etter TT.
Viktig for meg å ta det helt med ro etter slike utfordringer. En halvgammel gubbekropp må restitueres.

Den første uken etter TT ble det et par rolige spaserturer for det braket løs med Qualatex Event Norway 2015, en ballongkongress i regi av Ballongbutikken AS.
Firmaet jeg driver sammen med fru Åse.


Her er jeg dresset opp til ballongfest i litt annerledes antrekk enn HULK-drakta som jeg bruker på løp.
Ballonger er gøy og jeg har drevet med ballonger siden begynnelsen på 80-tallet. Hvis du vil vite mer om den aktiviteten så kan du ta en titt på www.ballonger.no.

Vi var i aktivitet med kongressen fra onsdag 9. til mandag 14. september og i den perioden tok jeg ikke et eneste løpesteg.

Det rykket litt i løpefoten og det var deilig med en rolig kveldstur da jeg kom til Bergen på kvelden den 14.
Det ble en ny tur tidlig på morgenen den 15. En deilig runde blant morgentrøtte tryner på vei til jobb.
Jeg var heldig som kunne kose meg i det lette morgenregnet.

Resten av uka har det blitt noen fine økter med tanke på Risør Maraton om 2 uker.


Nordnes Sjøbad i Bergen en tidlig morgenstund...
På onsdag hadde jeg en fin intervalløkt hjemme i Sandefjord med 4 x 12 minutter og 1 min pause mellom intervallene. Hvert intervall bestod av 4 min i sone 2, 4 min i sone 3 og 4 min i sone 4. Sone 2 og 3 går alltid greit. Jeg er dårligere på å pushe meg opp i sone 4. Det gjør ikke noe og hovedfokuset mitt er at jeg i alle fall skal løpe de siste 4 minuttene raskere enn de andre. Har ikke lyst til å trene så hardt at det kommer en strekk eller to.
(Du som ikke driver med løping skjønner ikke hva jeg skriver om her og det er helt greit :) )

Jeg løper fordi jeg skal ha det gøy og ikke på død og liv sette personlig rekord hver gang jeg løper.
Det viktigste for en halvgammel gubbe som meg er å være i aktivitet, ha det gøy og holde på så lenge jeg kan. Nå kan jeg og nå løper jeg.

På lørdag denne uken hadde jeg min første langtur med nye sko, Altra One 2.5.
Det er såkalte 0-dropp sko og jeg liker de godt. Svært godt.
Kanskje jeg til og med løper maraton i Risør med de om 2 uker. Time will show!

Langturen ble super i et flott sensommervær.
Herlig temperatur og strålende sol gjorde de to timene til en lek.

Tempoet var greit og lå rundt 6 min pr. kilometer. Akkurat passe til en langtur for meg mens mange andre løpevenner tilbragte noen timer i Oslo og Oslo Maraton.
Gratulerer Thomas Stordalen med fantastisk løp der. Gleder meg til vi treffes i Risør Konvoi Maraton om 2 uker.

Ja, Risør blir neste løpestopp for meg.
8 runder skal tilbakelegges i min kones (Åses) sommerparadis fra barndommen. Der bodde hun hos tanta August i hennes knøttlille leilighet i Sjømannshjemmet i Buvika. Nå er bygget gjort om til en del av Det Lille Hotell og tante Augustas leilighet er blitt en del av Styrmanns-suiten. Der skal vi bo fra fredag til mandag. Det blir stas!
Åse skal tilbakelegge 10 km og jeg tar full maraton. Mer om det i neste løpsrapport om et par uker :)

Her kommer noen inntrykk fra dagens langtur (2 timer) og etterfølgende spasertur sammen med Åse i vårt sommerparadis her i Sandefjord. God helg!
Sensommerstemning på Tangen ved Sandefjord
Uværet "Petra" har satt sine spor også i Sandefjord.

Fuktig vær, en drøm for fluesopp :)


Høstfarger i sensommersol.

Mystisk sensommerstemning ved et lite tjern som ikke var der i forrige uke...

Traktoregg.
Løpestatus pr. 19. september:
  1. Antall kilometer i 2015: 1993 km
  2. Antall maraton: 1 (Holmestrand)
  3. Antall Ultraløp: 4 (Kvalifisert til Hytteplanken 2015!)
Neste løp: Risør Konvoi Maraton





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar