søndag 22. januar 2012

92 dager igjen - Langkjøring i snøslaps

Start,- på hytta
Lørdagens langkjøring ble en fuktig fornøyelse.
Temperatur rundt 0 C med sludd og snø i "lett kuling".

Jeg startet i snøslaps og regn ute på hytta på Vøra og endte i 15 cm våt nysnø hjemme på Mosserød. Det lumske føret gjorde at den planlagt langturen på 2 t ble redusert til en grei tur på snaue 1,5t. Likevel ble det en fin økt på litt mer enn 12 km.

Dette var første langkjøring i programmet fram mot London Maraton og gjennomføringen er jeg godt fornøyd med.

Føreforholdene er helt avgjørende for langkjøringene og det kan godt hende noen av langturene blir lagt til e2 treningssenter og tredemøllen videre utover vinteren.
Da må jeg i alle fall ha musikk på øret.

Tidligere i uka prøvde jeg en intervalløkt med 7x4 min (sone 3+4). Den ble på 4x4 min. Et par sykedager og lite medgjørlig mage etter turen til Kuala Lumpur gjorde sitt til at det ikke var noen vits å presse meg for mye.

Våt løper på trappa hjemme
Kunne blitt pinlig for meg og særs "velduftende" for de andre rundt meg :o)
Fornøyd med gjennomføringen og fornøyd med at jeg ikke presset meg for mye med sykdom i kroppen.

Neste uke venter 2 økter med intervalltrening, en rolig restitusjonsdag og så langkjøring på 2,5 time.

Nye rapporter følger i løpet av uka.

Nå skal jeg ut å gå tur i snølandskapet sammen med fruen :o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar